Menu
  • Onze showroom is open: Vrijdag van 10:00 tot 16:00 en Zaterdags van 10:00 tot 16:00  
  • Dutch

Gastenboek

09 Juni 2014   Beste bezoeker van deze site ,

Dat U hier op deze site terechtgekomen bent , mag U gerust als goed *ervaren , want ivm advies kon U het niet beter treffen .
Ik zal maar al beginnen met te melden dat ik zeker geen familielid ben of geen belangen heb in dit bedrijf ofzo ,maar gewoon een toevallige ( mag ik wel zeggen ) klant .
Het zit nml. Zo , een tijdje terug zei ik mijn vriendin dat ik een rosé kaketoe baby had gereserveerd bij een niet nader te noemen partikuliere kweker . maar dat ik nog een aantal weken moest wachten (3) omdat het jong eerst nog 3 weken bij de ouders in het nest moest verblijven .
Het gaat dus wel degelijk om een handopfok vogel .
Al moet ik zeggen in het verleden had ik er al een paar grootgebracht zonder enige problemen ,
Nu om een lang verhaal kort te maken , na wat googelen en fotokes wilde ze ook wel een papegaai , ik ben of beschouw mezelf niet als een volledige leek ,dus ik haar wat advies gegeven .
Voor haar des te groter , des te beter haar keuze viel op een ara jawel , en liefst een rode .
Dus na wat opzoekwerk was de keuze gevallen op een groenvleugelara , prachtig beest moet ik zeggen ,
Al moet ik er ook bijvertellen dat een kennis van mij een blauwgele ara heeft en ik niet direkt stond te springen om zo’n vogel in huis te halen , na wat overredingskracht van mijn vriendin toch beginnen zoeken op het net naar advertenties met vogels aangeboden , zo kwamen we bij een niet nader genoemde winkel terecht waar ze er één zitten hadden , hij mocht vertrekken voor een lagere prijs omdat hij al zo’ n 3 maanden was en zelfstandig , na veel over en weer gebel en gemail een afspraak gemaakt om hem te gaan afhalen , toch voor de zekerheid nog ’ s bellen om te bevestigen en nog ’s de leeftijd te checken , ze had nog ’s gekeken op zijn papieren en hij was “iets” ouder dan 3 maanden , ik had er dus maw het raden naar .en van testen van de vogel was er al helemaal geen sprake , maar ik had wel garantie !
Na een rit van 4uur ! ik kom helemaal uit België , kwam ik dus aan bij Lorre & Co , zo fier als een gieter wij daarbinnen om onze vogel op te halen .
Direkt goed ontvangen met een bakkie koffie na de lange reis , vroeg ik dus aan Bert , want hij stelde zich keurig voor  waar onze groenvleugelara zat ?
Hij keek ons aan alsof hij het in Keulen hoorde donderen !
Ik heb er helemaal geen voor het ogenblik was zijn antwoord !
Dat meen je niet vroegen we , ik zeg hem nog kijk U hebt me een fotoke gestuurd ?
Boven de foto stond de naam van de zaak , en dat was dus niet Lorre & Co maar ……
Toen zei hij ons , wel laat ik jullie maar alvast proficiat wensen dat jullie verkeerd gereden zijn en hier terechtkomen ,
Toen hij enkele verhaaltjes vertelde van de andere winkel en nog een paar , moet ik zeggen dat ik nog nooit zo blij was me vergist te hebben .
Maar zoals gezegd ik zal het kort houden , na uitgebreid advies en raad , heeft mijn vriendin dus hier een groenvleugelara besteld en hij is een tweetal weken terug geboren , dus nog een week of 12 en ze mag hem afhalen , dit is nog het lastigste die wachttijd .
Maar een vogel kopen op een ingeving of gewoon omdat je er zin in hebt , is geen goed idee .
Bezint eer ge begint en win goede raad in bij erkende kwekers zoals hier !
Waarom die uitleg ?
Wel mn verhaal is nog niet af , een week of vier terug mocht ik mijn rosé kaketoe gaan ophalen ,en gezien ik al beetje ervaring had verwachtte ik geen problemen , nou mis !!
Hij(ondertussen blijkt het een zij te zijn )had verteringsproblemen , kreeg hem met moeite 2x per dag gevoederd , voor een baby van 4 weken is dat veel te weinig .
3 bezoeken aan de veearts en een erkend kweker , antibiotica en pijnstillers later , geen verbetering , dat beestje was nog een hoopje ellende , ten einde raad bert gekontakteerd met de vraag wat te doen , hij zei me dat ik het beestje mocht langsbrengen en dat hij al het mogelijke zou proberen om hem erbovenop te helpen , en ik moet zeggen het moment dat ik dit schrijf gaat het beetje bij beetje de goede kant op , maar zij is er nog lang niet .
Wij kunnen alleen maar hopen dat ze het haalt , en Bert vooral bedanken voor zijn geduld en belangeloze inzet en goede raad .
Mijn vriendin had het me al afgeraden de eerste keer en zei me om mijn reservatie te annuleren en een zelfstandige vogel te nemen , en tegen beter weten in ging ik ermee door , en de gevolgen zijn hierboven neergepend !
Dus als ik al iemand een goede raad zou willen meegeven ?
Bezint eer je begint en laat het opfokken aan erkende kwekers over ,mensen die er meer verstand van hebben.
Geloof me U hebt er des te meer plezier aan aan een vogel die gesocialiseerd en zelfstandig is ,
En denk vooral niet als ik het loopt wel los die handopfok , het blijft specialistenwerk !
Hopelijk hebeen jullie iets aan mijn ervaring .
En aan Bert en zijn team , nog eens onze dank voor alles
Pascal & Sylvie
E-mail adres bekend bij Lorre & CO

Wees verstandig met aanschaf papegaai

geplaatst 14-09-2012

Een papegaai als huisdier leek mij wel leuk. Een papegaai kan een maatje voor je leven worden en je kunt hem van alles leren. Met die gedachte ging ik mij oriënteren op alles wat met papegaaien te maken had. Ik heb boekjes gelezen en heb heel veel op internet gelezen en bekeken.

Ook ben ik bij diverse papegaaienhandelaren in het land gaan kijken en heb mij daar laten informeren. Wat ik allemaal niet gezien of gehoord heb is teveel om op te noemen.

Als ik vroeg naar wat voor papegaai het meest geschikt was voor mijn situatie kreeg ik van de één te horen een grijze roodstaart, van de ander een bonte boer, van een ander een ara etc.

Bij sommige handelaren duwde men gewoon een papegaai in je hand om je over te halen.  Het kon allemaal niet mooier en beter. Iedereen prees zijn “waar” aan.  Puur commercieel en aan het welzijn van het dier werd niet gedacht.

In mij rijtje bezoeken bij handelaren kwam ik ook bij Lorre en Co in Wijhe. Hier had ik goede referenties over gelezen. Tot mijn verbazing kwam ik in een keurige winkel met allerlei artikelen voor papegaaien doch nergens zag of hoorde ik een papegaai. Een vrouw, bleek later Sabine te zijn, stond mij te woord en ik kon alles vragen wat ik wilde over papegaaien. Er werd me niets aangepraat of iets dergelijks en men stelde wel degelijk het belang van het dier voorop.

Via een ruit kon ik enkele papagaaien zien zitten in een voliére. Ik vertelde mijn situatie en wat ik van een papegaai verwachtte. Sabine legde alles uit over de verschillende karakters van de papegaaien en ik was helemaal overtuigd van haar kennis. Er waren daar diverse soorten papegaaien te reserveren. Ik nam na dit bezoek enkele dagen bedenktijd om te beslissen wat ik na mijn uitgebreide zoektocht wilde.

Ik heb toen besloten een jonge blauwvoorhoofd amazone te reserveren bij Lorre en Co. Deze zaak sprong er voor mij duidelijk uit.

Enkele weken later heb ik mijn nieuwe huisdier, de blauwe voorhoofd amazone 12 weken oud op 4 augustus opgehaald. Deze papegaai heet nu Pepper. Pepper zag er goed verzorgd uit, was inderdaad supertam. Pepper at ook goed zelfstandig en kon overal aangeraakt worden zonder te schrikken. Was dus duidelijk mensen gewend. Dit was mij ook toegezegd bij de reservering.

Als beginnende papegaaienliefhebber heb je daar veel gemak van. Ik nam Pepper direct mee naar buiten, douche hem iedere dag, ben al enkele keren per dag met hem aan het oefenen met de clicker en door zijn nieuwsgierige en zelfverzekerde gedrag gaat het super.

Ik ben dus blij dat ik de papegaai heb gekocht bij Lorre en Co. Heb ik connecties met dit bedrijf? Nee beslist niet. Ik hoop alleen dat dit stukje er toe bijdraagt dat u weet dat goede voorlichting over de aanschaf van een papegaai belangrijk is. In dit geval verdient Lorre en Co wat mij betreft een dikke pluim.

Mijn email adres is bij Lorre en Co bekend.

Herman.